Kvifor er eigentlig kroppsøving så viktig?

Kroppsøving
Kroppsøving
Hjelpeartikkel

Kvifor treng vi eigentlig Kroppsøving?


Her får du åtte gode grunnar.

  1. Kroppsøving er en arena for mestring, fellesskap, motorisk utvikling og kroppsligerfaring (Utdanninsgdirektoratet, 2020).
  2. Fysisk aktivitet er assosiert med ei rekke positive fordelar for den biopsykososiale helsa (Helsedirektoratet, 2014) og for evna til læring (Biddle, 2011).
  3. Fråfall frå kroppsøving kan gje store konsekvensar for den einskilde elev; manglande fysisk aktivitet kan gje redusert helse no og i framtida, og manglande karakter i kroppsøvingsfaget kan redusere moglegheitene til lærling-, studie- og arbeidsplass.
  4. Det er ikkje krav om faglærarutdanning for å være kroppsøvingslærar i grunnskulen (Utdanningsdirektoratet, 2015). Om lag 30% av mannlege, og omlag 53% av kvinnelegekroppsøvingslærarar i grunnskulen har ikkje studiepoeng i faget (Perilc, 2019).
  5. Ca 30% av elevar i den vidaregåande skulen deltek ikkje i kroppsøving frå tid til anna. Dei som sjeldan deltek i kroppsøving, deltek dessutan sjeldan i fysisk aktivitet på fritida (Strandmyr, 2013).
  6. Erfaring tilseier at elevar som droppar kroppsøvingstimane har større sannsynlighet for å droppe ut av den vidaregåande opplæringa.
  7. Fråfall frå vidaregåande opplæring gjev både uheldige individuelle og samfunnsøkonomiske konsekvensar (Falch, 2009; Bergsli, 2013).
  8. Kroppsøvingsfaget har låg status blant mange elever, lærarar og leiarar, noko som gjer at faget fort blir nedprioritert i spørsmål om ressurstildeling og kompetanseheving (Andersen, 2017).

Kvifor treng vi eigentlig Kroppsøving?


Her får du åtte gode grunnar.

  1. Kroppsøving er en arena for mestring, fellesskap, motorisk utvikling og kroppsligerfaring (Utdanninsgdirektoratet, 2020).
  2. Fysisk aktivitet er assosiert med ei rekke positive fordelar for den biopsykososiale helsa (Helsedirektoratet, 2014) og for evna til læring (Biddle, 2011).
  3. Fråfall frå kroppsøving kan gje store konsekvensar for den einskilde elev; manglande fysisk aktivitet kan gje redusert helse no og i framtida, og manglande karakter i kroppsøvingsfaget kan redusere moglegheitene til lærling-, studie- og arbeidsplass.
  4. Det er ikkje krav om faglærarutdanning for å være kroppsøvingslærar i grunnskulen (Utdanningsdirektoratet, 2015). Om lag 30% av mannlege, og omlag 53% av kvinnelegekroppsøvingslærarar i grunnskulen har ikkje studiepoeng i faget (Perilc, 2019).
  5. Ca 30% av elevar i den vidaregåande skulen deltek ikkje i kroppsøving frå tid til anna. Dei som sjeldan deltek i kroppsøving, deltek dessutan sjeldan i fysisk aktivitet på fritida (Strandmyr, 2013).
  6. Erfaring tilseier at elevar som droppar kroppsøvingstimane har større sannsynlighet for å droppe ut av den vidaregåande opplæringa.
  7. Fråfall frå vidaregåande opplæring gjev både uheldige individuelle og samfunnsøkonomiske konsekvensar (Falch, 2009; Bergsli, 2013).
  8. Kroppsøvingsfaget har låg status blant mange elever, lærarar og leiarar, noko som gjer at faget fort blir nedprioritert i spørsmål om ressurstildeling og kompetanseheving (Andersen, 2017).

Vi kan bidra med

Søknadsprosess og rådgjeving

Kartlegging, utvikling av søknader (bids), dialog med offentlege instansar og bistand under søknadsprosessen.

Marknadsføring og nettverk

Innsal, presentasjonar, marknadsmateriell, kopling mot næringsliv og tilgang til nasjonale og internasjonale nettverk.

Gjennomføring og vidareutvikling

Visningsturar, tilstadevering under arrangement, kompetanseoverføring og utvikling av årlege arrangement.

Kompetansebank for arrangører

Treng du meir hjelp?

Send ein e-post til kjersti.halvorsen@bergen.kommune.no

Involverte

No items found.