Kroppsøving

Møteplassen Kroppsøving arbeidar for å utvikle lærarar og lærarstudentar si forståing av kva kroppsøving er, og korleis faget kan bidra til eleven si læring og utvikling i grunnopplæringa og i lærarutdanningar. Med bakgrunn iutdanningspolitiske føringar og forskingsbasert kunnskaper mandatet definert i tre område: 

Læreplanforståing

Møteplassen Kroppsøving skal bidra med kunnskap som støtter tolking av sentrale omgrep i læreplanen. Møteplassen skal også støtte behovet for å utvikle ein meir kompetanse- og læreplanorientert forståing for kva som blir vektlagt for elevane si læring og danning i undervisinga.

Vurderingskompetanse

Møteplassen Kroppsøving skal bidra til eit felles tolkingsgrunnlag for kroppsøvingslærarar i grunnskulen, ividaregåande skule og for lærarstudentar i utdanningsinstitusjonar slik at vurderingspraksis kan ha same utgangspunkt.

Ein inkluderande praksis

Møteplassen Kroppsøving forstår det som viktig å bidra med kunnskap og støtte til diskusjonar om korleis undervisninga kan gi rom for deltaking, meistring og personleg og sosial utvikling for alle elevar, i tråd medLK20 og andre politiske styringsdokument. Eit slik utgangspunkt bygger på ei brei forståing av inkludering og tilpassa opplæring og er godt forankra i fag- og forskingslitteratur (Bachmann og Haug, 2006; Standal 2021).

Støtte og rågjeving til arrangørar

Målsettingar

Hovudmål: 

Møteplassen Kroppsøving skal bidra til å fremja læreplanforståing, vurderingskompetanse og ein inkluderande praksis, slik at elevane deltek og gjennomfører kroppsøvingsfaget.

Delmål: 

  • Bidra til konstruktive faglege diskusjonar om tolking av sentrale omgrep i gjeldande læreplan.
  • Bidra til å utvikle kompetanseorienterte undervisningspraksisar for elevane si læring og danning etter gjeldande læreplan.
  • Fremje faglege diskusjonar for at vurderingspraksis i kroppsøving i større grad blir kompetanse- og læreplanorientert i grunnskulen, på vidaregåande trinn og i lærarutdanningar.
  • Bidra til konstruktive faglege diskusjonar for korleis tilpassa opplæring og inkluderande undervisingspraksisar kan utviklast og korleis dei inngår som viktige grunnlag i arbeid med elevane si deltaking, kompetanseutvikling, og meistring.
  • Synleggjere tilpassa opplæring som eit overordna prinsipp i opplæringa og kva som skal til for at ein elev får individuell opplæring (jf. Opplæringslova kap. 11;Tilpassa opplæring og individuell tilrettelegging).
  • Fremja deltaking og gjennomføring og dermed redusera IV og fritak.
  • Fremja samarbeidet i laget rundt eleven.

Involverte

Martin Kvalø

Vestland fylkeskommune
martin.kvalo@vlfk.no

Grethe Hillestad

Vestland Idrettskrets
grethe.hillestad@idrettsforbundet.no

Ann Helen Odberg

Høgskulen på Vestlandet
ann-helen.odberg@hvl.no

Åge Lauritzen

Høgskulen på Vestlandet
age.lauritzen@hvl.no

Helga Adland

Høgskulen på Vestlandet
helga.aadland@hvl.no

Håvard Ragnhildstveit

Vestland Fylkeskommune
havard.ragnhildstveit@vlfk.no

Yrjan Schnell Brun

Vestland fylkeskommune
yrjan.schnell.brun@vlfk.no

Lena Skåtun

Helse Bergen

Linda Øvregard Røhme

Indre Sogn Fagnettverk
linda.rohme@luster.kommune.no

Anne-Marthe Lønstad Nilsen

Bergen Kommune
anne-marthe.lonstad@bergen.kommune.no

Eowyn Saus

Ungdomsråd på tvers